Sposoby na marketing online w biznesie

Marketing internetowy to obszar marketingu, który daje ogromne możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców, przy stosunkowo niewielkich kosztach w porównaniu choćby z reklamą telewizyjną. Nie dziwi zatem, że wiele firm oraz marketingowców sięga właśnie po narzędzia online aby promować swoje firmy, produkty czy usługi. Istnieje wiele różnorodnych narzędzi marketingu online, które pozwalają na promowanie oferty. Marketingowcy ciągle też poszukują nowych rozwiązań, na które konkurencja jeszcze nie wpadła, chcą być pionierami, co ma zapewnić im przewagę na innymi. Istnieje wiele sposobów na prowadzenie działań marketingu online do najczęściej wybieranych przez firmy można zaliczyć:

  • pozycjonowanie stron internetowych – pozycjonowanie, nazywane także niekiedy SEO to proces uzyskiwania dla strony internetowej wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Pozycjonowanie to płatna usługa dzięki, której gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę daną usługę czy produkt, wśród pierwszych dziesięciu wyników wyszukiwania otrzyma link prowadzący do pozycjonowanej strony www,

  • kampania AdWords – działa na podobnej zasadzie co pozycjonowanie, to znaczy, że po wpisaniu przez użytkownika określonych słów zostanie mu na jednym, z trzech pierwszych miejsc wyników wyszukiwania wyświetlony link prowadzący do strony firmy, która korzysta z kampanii linków sponsorowanych. Od pozycjonowania kampania AdWords różni się tym, że linki opisane są jako reklama,

  • prowadzenie fanpage na Facebooku czy też profili firmowych w innych mediach społecznościowych. To kolejny sposób na pozyskiwanie klientów oraz poszerzanie ich grona. Dzięki obecności na Facebooku firmy zyskują użytkowników, którzy „lubią” ich profil oraz udostępniają wpisy, co za tym idzie treść publikowana przez firmę dociera do coraz szerszego grona odbiorców. Jednak by Facebook okazał się sprawnym narzędziem marketingowym, posty muszą być angażujące, aby użytkownicy chcieli na nie reagować, dlatego też coraz liczniejsza grupa firm decyduje się na zlecenie prowadzenia fanpage’y przez profesjonalne firmy takie jak – http://brandbay.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku,

  • współpraca z influencerami – influencerzy to osoby, które prowadzą własne blogi, kanały na YouTube czy konta w mediach społecznościowych i którzy mają znaczącą liczbę obserwujących ich osób, dla których w pewnych kategoriach stanowią autorytet. Firmy, których profil działalności jest zgodny z zainteresowaniami danego blogera, Youtubera, etc. nawiązują z nimi współpracę, a influenserzy poprzez swoje kanały komunikacji z fanami, reklamują daną firmę czy jej produkty,

  • viral marketing – niektóre firmy decydują się na bardziej ukryte działania, przygotowują filmiki czy zabawne materiały, które mają wyglądać jakby były zrobione przez amatorów. Jeśli są one wystarczająco ciekawe to ludzie będą je udostępniali, a reklama firmy trafi do szerokiego grona odbiorców. Jest to stosunkowo tani sposób reklamy, jednak treść musi być niezwykle angażująca by porwała rzesze osób, które zechcą przekazywać ją dalej.